Оцінка нерухомості
Якщо ви плануєте будь-які угоди, пов’язані з нерухомістю, будь то купівля-продаж, вступ в спадок або іпотечне кредитування, вам в першу чергу варто звернути увагу на те, щоб при цьому оцінка нерухомості була проведена і зареєстрована за всіма нормативними правилами. Це один з найважливіших елементів для більшості оформлення угод, пов’язаних з нерухомістю, а при оформленні купівлі-продажу оцінка вартості нерухомості обов’язкове: з лютого 2014 вітчизняні нотаріуси не мають права підписувати відповідні документи, поки не знайдуть в реєстрах ФДМ звіт про проведену експертизу. Експертна оцінка нерухомості – процедура визначення ціни власності, майнових і немайнових прав, нематеріальних активів та бізнесу. Оцінка об’єктів нерухомості є найбільш поширеним видом оцінки. Вона включає в себе визначення ціни об’єкта (юридичних прав на нього) для подальшої операції між продавцем і покупцем.
Причини проведення оцінки нерухомості
- здійснення операцій купівлі-продажу;
- внесення об’єктів нерухомості до складу статутного капіталу підприємств;
- оцінка нерухомості при даруванні;
- визначення завданих збитків;
- оформлення договору застави для отримання кредиту;
- для укладення договорів страхування;
- для цілей бухгалтерського обліку;
- ринкова оцінка нерухомості або інші її форми (ліквідаційна, відновна) з метою прийняття управлінських рішень.
- Документи, необхідні для замовлення оцінки нерухомості
- для юридичних осіб -устав, свідоцтво про державну реєстрацію, довідка ЄДРПОУ;
- виписка з БТІ про реєстрацію прав власності на нерухоме майно;
- документ, що засвідчує право власності на об’єкт оцінювання;
- технічний паспорт об’єкта;
- фото об’єкта оцінюваної нерухомості;
- додаткові матеріали, необхідні для проведення оцінки, розглядаються в індивідуальному порядку.
- для фізичних осіб – паспорт (1, 2 і сторінка з пропискою) та ідентифікаційний код;