Оцінка нерухомості

Якщо ви плануєте будь-які угоди, пов’язані з нерухомістю, будь то купівля-продаж, вступ в спадок або іпотечне кредитування, вам в першу чергу варто звернути увагу на те, щоб при цьому оцінка нерухомості була проведена і зареєстрована за всіма нормативними правилами. Це один з найважливіших елементів для більшості оформлення угод, пов’язаних з нерухомістю, а при оформленні купівлі-продажу оцінка вартості нерухомості обов’язкове: з лютого 2014 вітчизняні нотаріуси не мають права підписувати відповідні документи, поки не знайдуть в реєстрах ФДМ звіт про проведену експертизу. Експертна оцінка нерухомості – процедура визначення ціни власності, майнових і немайнових прав, нематеріальних активів та бізнесу. Оцінка об’єктів нерухомості є найбільш поширеним видом оцінки. Вона включає в себе визначення ціни об’єкта (юридичних прав на нього) для подальшої операції між продавцем і покупцем.

Причини проведення оцінки нерухомості

  • здійснення операцій купівлі-продажу;
  • внесення об’єктів нерухомості до складу статутного капіталу підприємств;
  • оцінка нерухомості при даруванні;
  • визначення завданих збитків;
  • оформлення договору застави для отримання кредиту;
  • для укладення договорів страхування;
  • для цілей бухгалтерського обліку;
  • ринкова оцінка нерухомості або інші її форми (ліквідаційна, відновна) з метою прийняття управлінських рішень.
  • Документи, необхідні для замовлення оцінки нерухомості 
    • для юридичних осіб -устав, свідоцтво про державну реєстрацію, довідка ЄДРПОУ;
    • виписка з БТІ про реєстрацію прав власності на нерухоме майно;
    • документ, що засвідчує право власності на об’єкт оцінювання;
    • технічний паспорт об’єкта;
    • фото об’єкта оцінюваної нерухомості;
    • додаткові матеріали, необхідні для проведення оцінки, розглядаються в індивідуальному порядку.
  • для фізичних осіб – паспорт (1, 2 і сторінка з пропискою) та ідентифікаційний код;